La plantilla de Lear talla la carretera dels Reguers per rebutjar l’ERO

El Punt|LURDES MORESO

Els sindicats fan una crida a la societat ebrenca perquè es manifeste el 31 d’octubre a Tortosa

email protegit // <![CDATA[
document.write( ” );
// ]]>

Els sindicats CCOO, la UGT i la USOC no accepten el tancament de la planta de Lear a Roquetes i per manifestar el seu rebuig al que anomenen una «deslocalització encoberta» fan una crida a la societat ebrenca perquè el 31 d’octubre surti al carrer i es manifeste. Els representants sindicals sostenen que la multinacional aprofita la conjuntura econòmica i reclamen al govern que force l’empresa a mantenir el centre de Roquetes obert. Uns 300 treballadors de la fàbrica ja es van mobilitzar ahir de manera espontània en acabar el torn de treball i van tallar durant quaranta-cinc minuts la carretera dels Reguers, la T-342.

«L’impacte sociolaboral que suposarà el tancament de Lear a les Terres de l’Ebre és comparable a tancar les factories de Nissan i Seat a la vegada a Barcelona», va manifestar ahir el responsable de la Federació d’Indústria de CCOO a Catalunya, Joavier Pacheco. És per això que els sindicats reclamen al govern que, de la mateixa manera que ha intervingut perquè Nissan fabrique un altre model de furgoneta a la Zona Franca i que Seat produeixi el model Q3 a Martorell, negocie ara amb Lear perquè mantingui l’activitat a Roquetes. «El govern s’ha de posar les piles i dissenyar un pla especial per a les Terres de l’Ebre», va dir la secretària general del sector del metall, construcció i afins de la UGT a Catalunya, Isabel Martínez. També la USOC s’oposa al tancament de Lear a Roquetes, un tancament que considera que ha estat «premeditat» per la multinacional. «Es poden fer canvis de producte i fer viable la planta, no podem tolerar que l’aposta sigui deixar morir la factoria», va assenyalar el secretari d’Acció Sindical de la USOC, Antoni López.

Model de Valls

Els tres sindicats amb representació al comitè d’empresa de Lear a Roquetes sostenen que el model a seguir és el de Valls. «Al centre de Valls hi ha més d’un miler de treballadors i hi ha èpoques amb puntes de producció, una part d’aquesta producció es podria derivar a la planta de Roquetes», va assenyalar Martínez. Tot i que els directius de Lear presentaran aquest mateix matí l’ERO per tancar la fàbrica de Roquetes els sindicats mantenen que encara és possible evitar el tancament. I és per això que han convocat una manifestació el 31 d’octubre a Tortosa, on esperen que participe gent de tot el territori i de tots els sectors. Volem indústria, volem treball, «no» als tancaments, serà el lema de la mobilització que encara no té clar el recorregut però que ja s’ha decidit que acabarà a la plaça dels Dolors, davant de la Delegació del Govern. Aquesta serà la primera manifestació oficial contra l’ERO, però ahir al migdia uns 300 treballadors ja es van mobilitzar en sortir del seu torn de treball. Durant quaranta-cinc minuts van tallar la carretera entre Roquetes i els Reguers i van impedir la sortida de camions de la fàbrica, uns camions que s’han d’emportar els prototips que fabriquen per acabar-los a Hongria. «Ens sentim enganyats perquè nosaltres ens hem esforçat molt per la fàbrica i ara s’emporten la producció a Hongria», explicava Nathalie Risa, que fa 23 anys que treballa a la fàbrica, d’on el seu marit ja va plegar fa 3 anys. «El que volem és treballar, que ens porten feina a la planta de Roquetes», reclamava Gerónima Iborra, una altra treballadora, mentre sostenia una pancarta on deia «Deslocalització no».

La taxa d’atur industrial s’incrementarà un 30%

La decisió de Lear de tancar la fàbrica de Roquetes suposarà un increment de la taxa d’atur industrial al Baix Ebre i el Montsià del 30%, on es passarà de 4.194 desocupats a 4.875, segons els sindicats. «En el cas del Baix Ebre la taxa d’atur ha crescut un 104,4% el darrer any, mentre que al Montsià ho ha fet un 166%», recordava ahir el responsable de la Federació d’Indústria de CCOO a Catalunya. Uns desocupats als quals s’hauran d’afegir els de les empreses auxiliars d’aquesta empresa del sector de l’automoció. «Les empreses auxiliars i el comerç de les Terres de l’Ebre se’n ressentiran, d’aquest tancament», va dir la secretària general de metall, construcció i afins de la UGT de Catalunya. Els sindicats estimen que els salaris anuals de la plantilla de Lear són d’uns 15 milions d’euros, uns ingressos que les Terres de l’Ebre deixaran de percebre i, per tant, baixarà el consum. Els representants sindicals es van reunir ahir a la tarda amb el delegat del govern, Lluís Salvadó, per reclamar-li el suport de la Generalitat.

Etiquetes: ,

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s


%d bloggers like this: